ABC sprzedaży: Jesienne promocje. Kilka pomysłów na sezonową wyprzedaż

Zastanawiasz się nad planem jesiennych wyprzedaży? To już pora na pierwsze promocje na cieplejsze ubrania. Później przyjdzie też czas na kolejne obniżki i zapanowanie akcji na Halloween. Z naszego artykułu dowiesz się, jak dobrze zorganizować wyprzedaż i jak ją wypromować.

Najwyższy czas na jesienne wyprzedaże butikach

Jesienne kolekcje już na dobre rozgościły się w butikach internetowych i stacjonarnych. Przełom września i października to dobry czas na pierwsze wyprzedaże. Nie muszą one trwać tydzień – wystarczy pojedynczy event, który zaktywizuje klientów. Może być to weekend z promocją na -10% czy -15% na cały asortyment albo wybrane modele, np. swetry i okrycia wierzchnie. Większe akcje wyprzedażowe warto zaplanować na koniec października. 31.10 przypada Halloween – idealna okazja do zorganizowania nocy wyprzedaży. Taką akcję warto zaplanować z wyprzedzeniem. W międzyczasie warto angażować klientów pomniejszymi akcjami, takimi jak choćby weekend darmowej dostawy.

Jak zorganizować wyprzedaż, która podniesie sprzedaż?

Wszystko zależy od tego, co chcesz sprzedać. Jest zdecydowanie za późno na akcje promocyjne na letnie ubrania, takie jak sukienki na ramiączkach czy topy. One mogą być jeszcze dostępne w butiku w dziale z końcówkami, jednak raczej nie będą cieszyły się popularnością. Teraz powinieneś nieco obniżyć ceny na nowości. Twoje klientki właśnie stanęły przed dylematem – „co włożyć na siebie jesienią?”. Spraw, by trafiły właśnie na Twoją ofertę. Ustalenie kwoty obniżek i zaplanowanie jej w czasie to jednio. Drugim czynnikiem jest promocja. Informacje na temat wyprzedaży muszą być dobrze widoczne dla klientek. Nawet wysoki rabat będzie nieskuteczny, jeśli nikt się o nim nie dowie. Koniecznie poinformuj o akcji rabatowej na Facebooku i Instagramie. Zrób to w dniu jej rozpoczęcia. Dobrym pomysłem napędzenia sprzedaży stanie się też wysłanie do klientek newslettera z informacją o wyprzedaży.