ABC sprzedaży: Kilka pomysłów na to, jak stworzyć asortyment butiku

Każda kobieta ma swój ulubiony sklep, w którym robi większość zakupów odzieżowych. Butiki różnią się między sobą ofertą. Dlatego bez względu na to czy prowadzisz butik internetowy, czy sklep stacjonarny, musisz zaproponować klientkom coś specjalnego. Charakterystyczna oferta przyciąga kupujących. Poza tym unikalny asortyment pozwoli Ci rywalizować z sieciówkami.

Określ grupę docelową

Atrakcyjny towar to klucz do sukcesu w prowadzeniu butiku internetowego.  Sklepy, które są dla wszystkich, tak naprawdę nie trafiają w niczyje oczekiwania. Dlatego dokładnie zastanów się do kogo chcesz skierować swoją ofertę.  Mogą to być nastolatki, kobiety w średnim wieku albo panie po 40. Dobrym pomysłem będzie też targetowanie oferty pod kątem przeznaczenia ubrań. Zdecyduj czy w Twoim asortymencie powinny przeważać ubrania casualowe, biznesowe czy wieczorowe. Możesz też zdecydować się na ograniczenie oferty w kontekście rozmiarówki, na przykład prowadzać butik plus size.

Znajdź sprawdzonego dostawcę

Renomę butiku internetowego zbuduj na porządnych podstawach. Oferuj klientkom odzież wysokiej jakości, która świetnie wygląda. Oczywiście, możesz zamówić tani towar z zagranicy. W takim przypadku jednak z dużym prawdopodobieństwem nie zyskasz stałych klientów, ponieważ kupujący będą rozczarowani zakupami. Dlatego lepiej postaw na wiarygodnych dostawców. Hurtownia Top Moda Collection to sprawdzona marka, która projektuje i szyje ubrania w Polsce. Tworzymy modną odzież w oryginalnych fasonach. Możemy też zrealizować zamówienia zgodnie z projektami nadesłanymi przez klientów.

Podglądaj konkurencję. Sprawdź, czego oczekują klientki.

Tworząc butik internetowy lub stacjonarny, staraj się wyróżnić. Nie strać przy tym z oka konkurencji. Najważniejsze, by nie zostać z tyłu. Sprawdzaj, czy w ofercie innych butików nie pojawiają się jakieś zaskakujące propozycje. Przyjrzyj się też wystrojowi butiku stacjonarnego oraz layoutowi strony. Pamiętaj także o swoich klientkach. Dlaczego chcą kupować właśnie u Ciebie? Może zatrudniasz sympatyczną i pomocną ekspedientkę? A może przyciągają je opisy modeli w sklepie internetowym? Poszukaj swoich plusów i staraj się je dodatkowo wzmocnić.