ABC sprzedaży: Kiedy rozpocząć letnie wyprzedaże?

W końcu nadeszło lato! To dobry moment, by zacząć planować letnie promocje. Wakacje to czas, który zaczyna się dużym ruchem w butikach – Klientki planują swoje urlopy i z tej okazji uzupełniają garderobę. Przyciągnij Klientki obniżkami!

Początek lata – niewielkie zniżki na rozgrzewkę

Pierwsze tygodnie lata to czas największej popularności letnich kolekcji. Zachęć Klientki do zakupów i przygotuj dla nich promocję. Wystarczą niewielkie zniżki – najlepiej sprawdzają się w przedziale między 10% a 30%. Wykorzystaj rozpoczynające się wakacje jako bazę dla kampanii promocyjnej, nawiązuj do urlopu i wypoczynku na słońcu, a także do rozmaitych letnich aktywności. To idealny moment, by promować odzież na lato. Doskonale sprzedają się ubrania na gorące dni, czyli letnie sukienki, szorty, topy itp., a także letnie dodatki i stroje kąpielowe. Warto postawić również na lekkie sukienki na wesele – w końcu sezon na takie uroczystości trwa aż do jesieni.

Lipiec – postaw na stopniowanie rabatów

Gdy już przeminie fala wzmożonego zainteresowania ubraniami na upały i na dobre ruszy sezon urlopowy, ruch w butikach maleje. To świetny moment na własny urlop! Zadbaj tylko o poinformowanie Klientek, że wysyłki mogą odbywać się z opóźnieniem. Lipiec to czas, w którym warto pomyśleć o rozplanowaniu wyprzedaży na resztę lata. Warto przyjąć strategię polegającą na rozpoczęciu od niewielkich obniżek i stopniowe zwiększanie rabatów. Zacznij od niewielkich obniżek (ok. 15%) i stopniowo zwiększaj je aż do cen wyprzedażowych (czyli do ok. 40% zniżki). Nie zapomnij o promowaniu wyprzedaży w social mediach!

Sierpień – kulminacja wyprzedaży letnich kolekcji

W sierpniu postaw na mocne obniżki – to ostatni moment, w którym możesz wyprzedać ubrania na lato. Kluczem jest to, by na koniec sezonu w magazynie pozostało jak najmniej letnich modeli – jeśli nie sprzedadzą się przed końcem sierpnia, najpewniej będą czekać do przyszłego roku. Warto postawić na intensywną akcję pod hasłem typu „Final Sale!” lub „Końcówki letnich kolekcji”. To odpowiedni moment, by wprowadzić obniżki nawet do -70%.