ABC sprzedaży: Czy zdjęcia produktów mają znaczenie?

Klientka butiku internetowego nie może dotknąć ubrań przed ich zakupem. Może je sobie jedynie wyobrazić na podstawie zdjęć, które widzi. Dlatego właśnie fotografie produktowe są tak ważne – mają przekonać ją do tego, że właśnie tę rzecz chce zamówić.

Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Jeśli nie sprzedajesz własnych ubrań, tylko zaopatrujesz się w hurtowni, najprawdopodobniej otrzymujesz zdjęcia produktowe od dostawcy. Warto jednak postarać się o zrobienie własnych, unikalnych fotografii. Dlaczego? W ten sposób wyróżnisz się na tle innych sklepów. Gdy w różnych butikach klientka znajduje te same zdjęcia, traci ochotę na zakupy. Z tego powodu warto przygotować własne zdjęcia sprzedawanych ubrań.

Jak powinny wyglądać zdjęcia ubrań w butiku?

Przede wszystkim zdjęcia powinny być wysokiej jakości – liczy się odpowiedni rozmiar, ostrość oraz prawidłowe oświetlenie. Niewyraźne, zbyt ciemne lub zbyt małe zdjęcia niczego nie sprzedadzą. Po drugie, fotografie produktowe muszą być estetyczne i zrobione ze smakiem. Kolejna sprawa to odpowiednie wyeksponowanie sprzedawanej rzeczy – to ona powinna stanowić temat zdjęcia. Dlatego warto fotografować produkty na neutralnym tle. Zdjęcia produktowe w sklepie internetowym powinny być również spójne – chaos wizualny nie sprzyja sprzedaży.

Na płasko, na wieszaku czy na modelce?

Kluczem do skutecznej fotografii produktowej jest to, by klientka z łatwością mogła wyobrazić sobie siebie w prezentowanej sukience czy bluzce. Trudno będzie ją zainteresować zdjęciem, gdzie produkt leży rozłożony na płasko na stole. Niewiele lepiej wyglądają zdjęcia ubrań na wieszakach. O wiele lepsze będą zdjęcia na modelce. Warto się o nie zatroszczyć – zainwestowane w fotografa i modelkę pieniądze zwrócą się dzięki większemu zainteresowaniu klientek. Jeśli nie chcesz ponosić takich kosztów, możesz spróbować robić zdjęcia samodzielnie, na przykład za pomocą aparatu na statywie lub telefonem – ryzykujesz jednak, że fotografie nie będą wyglądać profesjonalnie, a co za tym idzie, mogą zniechęcić klientki.

Jak jeszcze można pokazać ubrania na sprzedaż?

Innym ciekawym sposobem prezentacji odzieży w sklepie są fotografie typu duch, na których dokładnie widać, jak układa się ubranie, lecz nie widać manekina ani modelki. To dobry sposób na wyeksponowanie elementów garderoby, jednakże realizacja takich zdjęć bywa kosztowna ze względu na nieco skomplikowany proces postprodukcji.