ABC sprzedaży: Halloween - Przygotuj sklep na noc zakupów

Wykorzystaj Halloween do zwiększenia sprzedaży! To amerykańskie święto staje się w Polsce coraz bardziej popularne, a w dodatku otwiera gorący sezon w branży e-handlu – w tym również w butikach internetowych. Nasza propozycja? Zorganizuj z okazji Halloween noc zakupów!

Zadbaj o klimat Halloween

Bez względu na to, czy prowadzisz sprzedaż stacjonarną, czy internetową, to warto wprowadzić do sklepu dekoracje związane z Halloween. Klimatyczne ozdoby, a w przypadku e-commerce szata graficzna, dodatek do logotypu, halloweenowe ikonki, fonty i tym podobne elementy wprowadzą Klientki w odpowiedni nastrój. To samo warto zrobić w mediach społecznościowych – publikuj posty informujące o nocy zakupów z grafikami z motywami Halloween i dopasowanymi do okazji hasłami (np. „Strrrrrrrrrrraszne rabaty”). Jeśli rozsyłasz newsletter, to także udekoruj go na Halloween. Oczywiście informacja o nocy zakupów musi być wyraźnie widoczna dla Klientek od razu po wejściu na stronę. Możesz zorganizować odliczanie do akcji, by podkręcić zainteresowanie promocją.

Przygotuj się odpowiednio wcześniej

Zacznij planowanie akcji halloweenowej dwa tygodnie wcześniej, już w połowie października. O ile bannery reklamowe będziesz zamieszczać dzień przed lub w dniu akcji, warto zaplanować kampanie Facebook Ads oraz Google Ads z kilkudniowym wyprzedzeniem (przynajmniej 5 dni). Ustal dokładny czas trwania promocji (np. od godziny 22:00 31.10 do 6:00 1.11). Zastanów się, co chcesz zaoferować Klientkom w trakcie nocy zakupów. Modele, o które będą pytać, znajdziesz w hurtowni odzieży damskiej TMC. Podczas tego typu promocji dobrze sprawdzają się większe rabaty – nawet do 30%. Przemyśl, czy chcesz obniżyć ceny wszystkich produktów, czy tylko wybranych kategorii. Możesz również postarać się o wyższą wartość koszyka, np. poprzez cross-selling, czyli proponowanie uzupełnienia zamówienia o dodatkowe produkty pasujące do tych już dodanych do koszyka.

Zabezpiecz e-sklep od strony technicznej

Koniecznie upewnij się, że jesteś przygotowany na zwiększenie ruchu na stronie – nawet niewielkie zwiększenie czasu ładowania witryny może zadziałać na Twoją niekorzyść. Upewnij się też, że masz moce przerobowe, by obsłużyć większą liczbę zamówień jednocześnie, czy nie brakuje Ci opakowań itp. Problemy organizacyjne mogą sprawić, że akcja promocyjna zamiast sukcesem okaże się porażką.