ABC sprzedaży: jak przygotować sklep na nowy sezon?
Pełnia lata to idealny moment na to, by zacząć przygotowywać się do rozpoczęcia nowego sezonu sprzedażowego. Już wkrótce okres wyprzedaży się skończy – wraz z końcem wakacji ruszają nowe, jesienne kolekcje. Czy Twój butik jest na to gotowy? W hurtowni TMC przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, dzięki którym pewnym krokiem wejdziesz w nowy sezon!
Opróżnij magazyn
Pierwszy krok to pozbycie się towaru z letnich kolekcji. Ubrania na lato zalegające w magazynie przez cały rok nie tylko zajmują miejsce, lecz są również zamrożonym kapitałem. To dlatego lato jest czasem pogłębiających się z tygodnia na tydzień wyprzedaży. Zapewne w Twoim sklepie internetowym również jest teraz czas najwyższych promocji. W tym roku obniżki cen na letnich wyprzedażach w wielu e-butikach są rekordowe, na co wpływa wiele czynników zewnętrznych. Jeżeli chcesz wyprzedać swój towar, Twoje promocje muszą dorównywać konkurencji. Druga połowa sierpnia to idealny czas na tzw. final sale, czyli ostateczną akcję wyprzedażową. Warto zaoferować 30%, 50%, a nawet 70% zniżki.
Przygotuj ofertę jesienną
Sierpień to idealny czas na zamawianie jesiennych ubrań do swojej oferty. Polecamy tu najnowszą kolekcję jesienną hurtowni internetowej Top Moda Collection. Zbuduj zróżnicowaną, ciekawą kolekcję, która przemówi do Twoich klientek. Zastanów się nad tym, ile modeli i ile sztuk powinno się znaleźć w Twoim magazynie – przeanalizuj w tym celu poprzedni sezon pod tym kątem. Szczególnie przydatne na tym etapie będą statystyki sprzedażowe. Sprawdź, co rok wcześniej sprzedawało się najlepiej, w jakich ilościach i kolorach. Koniecznie prześledź też trendy na nadchodzącą jesień, żeby wiedzieć, czego będą szukać klientki.
Zaplanuj akcje sprzedażowe
Już teraz przygotuj strategię na jesień w Twoim e-sklepie. Pomyśl, jakie akcje sprzedażowe i promocyjne chcesz przeprowadzić. Koniec sierpnia i początek września to idealny czas na akcję pod hasłem „Back to school”. Warto też przygotować coś na pierwszy dzień jesieni. Zajrzyj w kalendarz nietypowych świąt – może coś Cię zainspiruje? Pamiętaj, że kampanie reklamowe warto uruchomić z wyprzedzeniem. Działaj wielokanałowo – przygotuj wpisy na social media, newslettery, a także wpisy na firmowy blog. Świetnym zapleczem będzie jakościowy content, np. w postaci proponowanych stylizacji na jesień czy modowych porad. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie do szaty graficznej e-sklepu elementów w jesiennym klimacie. Oprócz tego koniecznie sprawdź, czy wszystko w Twoim sklepie od strony technicznej działa jak należy. Jeśli nie – to właśnie teraz masz czas na poprawki!