ABC sprzedaży: Za chwilę ruszają noworoczne wyprzedaże. Jesteś gotów?
Tuż po świętach Bożego Narodzenia przychodzi moment na noworoczne wyprzedaże. Czy wiesz, jak się do nich zabrać? Jeśli nie – nic straconego. Razem z producentem odzieży damskiej Top Moda Collection z łatwością się do nich przygotujesz. W dzisiejszym wpisie podpowiadamy, jak zorganizować noworoczną wyprzedaż!
Zaplanuj kampanię
To naprawdę ostatni dzwonek, by zaplanować kampanię promocyjną. Przemyśl, jaką formę ma mieć akcja wyprzedażowa w Twoim butiku. Zazwyczaj noworoczna wyprzedaż służy temu, by pozbyć się zalegających stanów magazynowych przed pojawieniem się nowych kolekcji – zainteresowanie starym asortymentem mocno spadnie, gdy wprowadzisz do oferty nowości. Czy wiesz już, jakie rabaty chcesz zaproponować klientkom? W noworocznym okresie świetnie sprawdzają się obniżki o ok. 20%. Możesz też wprowadzić różne rabaty na różne kategorie produktów, np. swetry czy sukienki albo gradację zniżek. Wybierz również właściwy moment na rozpoczęcie promocji – świetnie sprawdzi się uruchomienie jej dokładnie z wybiciem północy z 31.12 na 1.01. Można to doskonale wykorzystać marketingowo, angażując klientki we wspólne odliczanie na Facebooku czy Instagramie. Możesz też rozesłać mailing ze specjalnym noworocznym kodem rabatowym. Noworoczne promocje powinny zakończyć się przed 15 stycznia.
E-sklep na poziomie
Czy masz pewność, że wszystko w Twoim sklepie działa poprawnie? Sprawdź koniecznie – gdy strona internetowa zaczyna szwankować, ogromna liczba klientów rezygnuje z zakupów. Poza tym upewnij się, że jesteś przygotowany do wyprzedaży w sensie logistycznym. Zastanów się również, czego teraz będą szukać Twoje klientki. Początek roku to czas karnawałowych imprez, dlatego dużym zainteresowaniem będą się cieszyć sukienki wieczorowe, sukienki koktajlowe oraz sukienki imprezowe. Ponadto noworoczna wyprzedaż to doskonała okazja do uzupełnienia casualowej części garderoby o ciepłe swetry. Klientki będą również polować na przecenione ubrania, które będą im potrzebne w kolejnych sezonach – na przykład na wiosenne sukienki czy kurtki i płaszcze. Zadbaj o to, by produkty dostępne w Twoim butiku były należycie zaprezentowane i wyeksponowane.
Zastosuj się do naszych wskazówek, a wyprzedaż noworoczna będzie sukcesem!