ABC Sprzedaży: Atrakcyjna prezentacja towaru w butiku internetowym

Klienci butiku internetowego kupują wzorkiem. Prezentacja produktu ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Bardzo ważne są też treści, które rzetelnie opisują ubranie oraz zachęcają do jego zakupu. Prezentacja towarów w e-sklepie jest osobną dziedziną marketingu, nazywaną e-merchandisingiem. Jak efektownie wyeksponować odzież?

Zadbaj o atrakcyjne zdjęcia

Klienci butików internetowych nie widzą ubrań na własne oczy. Nie mogą ich też dotknąć ani przymierzyć, tak jak w sklepie stacjonarnym. O tym, czy dany przedmiot przyciągnie ich uwagę, decyduje jego fotografia. Odzież musi być prezentowana w naprawdę atrakcyjny sposób. Przede wszystkim zadbaj o odpowiednia aranżację tła. Powinno być ciekawe, jednak nie może przyćmić pokazywanych ubrań. Odzież najlepiej prezentować na modelkach. Zatroszcz się także o to, by oferowane wzory były częścią efektownej stylizacji.

Odpowiednio opisz ubrania

Innym ważnym elementem e-merchandisingu są opisy produktów. Nigdy nie kopiuj ich z sieci. Dlaczego? Przede wszystkim plagiat znacznie obniża wartość strony w Google i może także popsuć dobry wizerunek firmy w oczach kupujących. Opisy produktów twórz kierując się trzema zasadami: dbaj o to, by zawierały wszystkie niezbędne informacje, były atrakcyjne dla klientów i miały przystępną długość. Ważne również, by zachować hierarchię informacji. Na początku opisu z pewnością powinna znaleźć się szczegółowa charakterystyka konkretnego ubrania, obejmująca również te aspekty, których nie widać na zdjęciach np. struktura czy grubość materiału.

Postaw na estetyczny i funkcjonalny wygląd sklepu

Niewielu sprzedawców zdaje sobie sprawę z tego, że równie ważny, co jakość zdjęć i opisów, jest układ treści na stronie. Layout podstrony z produktem powinien być starannie przemyślany. Przede wszystkim trzeba zadbać o odpowiedni rozmiar i czcionki oraz kolorystykę. Nie od dziś wiadomo, że barwy mają wpływ na naszą psychikę. Bardzo istotny jest też układ elementów na stronie, który powinien wspomagać proces zakupowy. Dodawanie produktu do koszyka musi być proste.