ABC sprzedaży: Już czas, by zacząć myśleć o świętach
Początek listopada to znak, że właściciele butików rozpoczynają planować święta. Grudzień to dokonały czas dla branży modowej, w którym klientki chętnie zamawiają ubrania na uroczyste okazje i prezenty. To również okres wyprzedaży i akcji promocyjnych. Przygotuj się do nich i zaproponuj klientkom coś ekstra.
Listopad, grudzień i styczeń - najgorętsze miesiące w branży modowej
Przed nami czas gorących promocji. Już 26.11 odbędzie się Black Friday. Dzień totalnych wyprzedaży to okazja do tego, by sklep zanotował naprawdę wysoką sprzedaż. Nic dziwnego, że wielu właścicieli butików przedłuża go do weekendu, a nawet tygodnia. W niespełna dwa tygodnie po Czarnym Piątku przyjdzie pora na Mikołajki, a następnie świąteczne wyprzedaże, które są prawdziwym festiwalem zakupów. Jedna nawet po ich zakończeniu sprzedawcy nie mają chwili wytchnienia, ponieważ nadchodzi czas styczniowych, posezonowych obniżek. Czy jesteś na nie gotowy?
Jak przygotować sklep na nadchodzące wyprzedaże?
Nadchodzące miesiące z pewnością będą dużym wyzwaniem, kiedy właściciele butików stacjonarnych i internetowych będą mieli ręce pełne roboty. Pierwszym krokiem, który pozwoli Ci się przygotować na ten gorący czas, jest uzupełnienie asortymentu. Przede wszystkim zatroszcz się o to, by Twój sklep był pełen swetrów, kardiganów i sukienek – to produkty, o które najczęściej pytają klientki. Dobrze, jeśli z końcem listopada i początkiem grudnia w Twojej ofercie pokażą się ubrania w świątecznym klimacie. Z myślą o nadchodzących wyprzedażach, zatroszcz się nie tylko o asortyment, ale również aspekt logistyczny. Prawdopodobnie w krótkim czasie będziesz musiał wysłać bardzo dużo paczek. Zastanów się, czy dysponujesz możliwościami i kadrą, która umożliwi obsłużenie dużej liczby przesyłek. Kolejnym krokiem do sukcesu jest promocja. Działania reklamowe zaplanuj z dużym wyprzedzaniem – pamiętaj, niektóre kampanie, jeśli mają być skuteczne, to muszą ruszyć nawet kilka tygodni przed startem wyprzedaży.