ABC sprzedaży: Wyprzedaż z zyskiem. Czy to możliwe?

Rozpoczynamy nasz nowy cykl artykułów blogowych. W „ABC sprzedaży” przeczytasz o tym, jak zwiększyć zyski i poradzić sobie z kłopotami związanymi z dostawą towaru, ekspozycją odzieży, sprzedażą i klientami. Zaczynamy od wyprzedaży. Czy wyprzedanie ubrań może się opłacać?

Po co robić wyprzedaże?

Każdy butik dysponuje ograniczoną przestrzenią magazynową. Bardzo ważne, by zarządzać nią odpowiedzialnie. Co to oznacza? Asortyment towarów powinien być dostosowany do aktualnych warunków. Dlatego, wraz z końcem sezonu, trzeba pozbyć się końcówek kolekcji, by zrobić miejsce na nowe produkty. Trzeba niestety pożegnać się z myślą o tym, że zalegające ubrania zostaną sprzedane w kolejnym roku. Być może zainteresowaniem będą cieszyły się nadal uniwersalne modele basic, jednak i tutaj nie ma pewności. Moda jest dość kapryśna. Trendy, nawet jeśli wracają lub utrzymują się przez kilka sezonów, podlegają subtelnym modyfikacjom, które sprawiają, że odzież z poprzedniego sezonu staje się nieatrakcyjna.

Kiedy jest najlepszy czas na dochodową wyprzedaż?

Rok można podzielić nie tylko na pory roku, ale również na okresy sprzedażowe. To pewne, że w konkretnych miesiącach zapotrzebowanie na pewne rodzaje ubrań rośnie, a później powoli spada. Dlatego ilość towaru w sklepie powinieneś monitorować na bieżąco. Jeśli masz duże zapasy w szczycie sezonu, zatroszcz się o promocję, by zminimalizować liczbę artykułów, które znajdą się na wyprzedaży. Obniżki cen odzieży z poprzedniego sezonu organizuj kierując się kalendarzem z zeszłego roku oraz ogólnie obowiązującymi trendami. Najlepszy czas na wyprzedaże to: marzec (wyprzedaż międzysezonowa), końcówka czerwca (wyprzedaż letnia), końcówka września (wyprzedaż międzysezonowa), Black Friday i grudzień (wyprzedaż zimowa).

Kilka trików, które sprawią, że wyprzedaż stanie się bardziej dochodowa

Dla popularności wyprzedaży istotne jest nie tylko to, o ile przecenisz ubrania, ale także to, jak rozpromujesz wydarzenie. Sprzedaż kolekcji w obniżonej cenie warto rozpocząć od stałych klientek. Poinformuj je o okazjach na Facebooku lub przez newsletter. Wtedy nie tylko szybko wyprzedasz wiele ubrań, ale także poprawisz wizerunek marki w oczach kupujących. Następnym etapem trwania wyprzedaży są kolejne działania marketingowe, wypromuj wydarzenie na portalach branżowych i spraw, by informacja o niej dotarła do jak największej ilości osób.