ABC sprzedaży: Szał wyprzedaży. Dlaczego warto opróżnić magazyn?

Wielkimi krokami zbliżają się styczniowe wyprzedaże. Na ogromne obniżki cen decydują się wszyscy sprzedawcy. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sprzedażą w branży odzieżowej, tak duże przeceny mogą Cię dziwić. Okazuje się jednak, że skutkują one wieloma profitami.

Wyprzedaj końcówki i opróżnij magazyn

Początek roku to czas totalnych obniżek. Ceny cięte są często nawet o 50% albo i 70%. To najlepszy czas na to, by wyprzedać końcówki jesiennych i zimowych kolekcji. Czy robienie tak dużych wyprzedaży się opłaca? Tak. Wszystko dlatego, że w Twoim sklepie zalega towar, który warto wymienić na nowe propozycje. W kolejnym sezonie ubrania, które teraz nie cieszą się dużym zainteresowaniem, również nie znajdą nabywców. Dlatego zrób miejsce w magazynie na nową kolekcję. Przecież przestrzeń, na której składujesz towar, to również ważny element łańcucha sprzedaży.

Jak zorganizować wyprzedaż z korzyścią?

Styczniowe cięcie cen to świetny czas na zdobycie nowych klientów i wzmocnienie relacji ze stałymi odbiorcami Twoich towarów. Ważne, abyś wyprzedaż zorganizował z rozmysłem. Istotne jest nie tylko to, co i za ile sprzedajesz, ale również to, w jaki sposób o tym mówisz. O wiele większe wrażenie niż sama informacja o procencie obniżki, robi podanie obok nowej ceny jej starego odpowiednika. Np. sukienka midi -50% - było 199 zł, jest: 99 zł! Taki komunikat to jasny sygnał dla kupującego, że na transakcji zyska 100 zł. Uwaga! Towar z wyprzedaży, tak jak wszystkie produkty oferowane klientom indywidualnym w butikach internetowych, może być zareklamowany lub zwrócony bez podania przyczyny.

Zadbaj o odpowiednią promocję

Samo ogłoszenie wyprzedaży w sklepie internetowym to za mało do tego, by przyciągnąć klientów. Zadbaj o to, by było o niej głośno. Przede wszystkim umieść odpowiednie komunikaty w mediach społecznościowych. Zmień także oprawę graficzną strony butiku oraz profilu na FB na banner informujący o obniżkach. Dobrym pomysłem będzie także przesłanie do klientek newslettera informującego o obniżkach.