Noworoczne wyprzedaże. Czy warto?
Czy warto przypieczętować świąteczne szaleństwo zakupowe noworocznymi wyprzedażami? Wydawałoby się, że nie jest to najlepszy moment dla e-handlu i że tuż po maratonie okazji, promocji i wyprzedaży trwającym przez cały grudzień nie znajdzie się zbyt wielu klientów skłonnych wydawać pieniądze. Nic bardziej mylnego!
1 stycznia – data kluczowa
Noworoczne wyprzedaże mają sens, zwłaszcza jeśli rzeczywiście zaczynają się w Nowy Rok. To dzień, w którym niemal wszyscy mają wolne, w związku z tym sklepy stacjonarne są pozamykane. W taki dzień klienci chętnie przeglądają oferty sklepów i robią zakupy. Warto to wykorzystać! Pierwszy dzień nowego roku to także moment kojarzący się nierozłącznie z noworocznymi postanowieniami. Ludzie planują nowe aktywności i naukę nowych umiejętności, rozpoczęcie odchudzania i treningów itp. – dobrze jest pójść tym tropem, np. robiąc wyprzedaż odzieży sportowej. A może wykorzystasz hasło: „Nowy rok, nowa ja” i zaproponujesz klientkom zmiany w garderobie? Początek roku to również czas, w którym wiele kobiet szuka kreacji na bale karnawałowe. A ponieważ jest to jednocześnie wczesna zima, popularne będą wszelkie okrycia wierzchnie, ciepłe spodnie i dodatki takie jak czapki czy szaliki.
Noworoczne porządki w magazynie
Początek nowego roku to świetny moment, by pozbyć się resztek świątecznych kolekcji z magazynu i zrobić miejsce na nowości. Weź pod uwagę to, że zimowe kolekcje, które nie sprzedadzą się do końca stycznia, najpewniej będą zalegać w Twoim magazynie aż do kolejnej zimy. Dlatego dobrym magnesem będą hasła typu „Wietrzenie magazynu” czy „Ostateczna wyprzedaż” – warto stworzyć wrażenie ograniczonej dostępności modeli znajdujących się na przecenie i poczucie, że to ostatnia szansa na ich zdobycie.
Grunt to prawdziwa wyprzedaż
Klienci z roku na rok są coraz bardziej świadomi. W efekcie wręcz spodziewają się noworocznych obniżek, oczekują ich i planują swoje zakupy w taki sposób, by skorzystać z jak najlepszych okazji. Co ważne – wyprzedaże muszą być prawdziwe! Pamiętaj, że nieuczciwe działania, takie jak sztuczne podwyższanie cen tuż przed promocją, łatwo dają się zauważyć. W dodatku od nowego roku wchodzi w życie dyrektywa Omnibus, która zasadniczo ukróca tego typu praktyki.